Chorvátsko autom

Po dlhej dobe sa chystáme do Chorvátska. Neboli sme tam už 5 rokov, tak sme si povedali že tento rok je najvyšší čas. Chorvátsko milujeme, len je pre nás zložitá tá dlhá cesta. Keď človek cestuje s deťmi, je to dosť náročné. My sme sa tento rok rozhodli, že pôjdeme autom s “medzipristátím” v Slovinsku. Objednali sme si na polceste penzión. Je to pri peknom historickom meste Ptuj, takže vyrážame hneď ráno, na obed by sme tam mali byť. Poobede sa pomotáme po meste a oddýchneme si. Detská sa prehrajú na ihrisku, vyspíme a zbytok cesty už absolvujeme na druhé ráno. Ideme len do Zadaru, takže to nie je až taká vzdialenosť. Už teraz sa teším na šum mora a vynikajúce chorvátske špeciality. Nikto nevie pripraviť ryby a morské potvorky tak chutne ako chorváti. Milujem ich jedlo aj celkovú atmosféru malých pobrežných promenád, posedenie v raštaurácii pri dobrom jedle a s pohárikom kvalitného vínka. Deti sa zas nevedia nabažiť ich zmrzliny, ktorú si neodpustíme ani jeden večer. Je vynikajúca, síce drahšia ako u nás, ale aj jej veľkosť je v porovnaní so slovenskými kopčekmi kdesi inde. Už teraz sa na to tešíme. Nenadarmo sa hovorí moru v Chorvátsku, že je to slovenské more. Človek sa tam naozaj cíti ako doma.

chorvástko

Praha

PrahaPraha, mesto hneď za rohom a predsa mnohí z nás ho ešte nevideli. Keďže mám precestované skoro všetky európske hlavné mestá, môžem s istotou povedať, že toto mesto je jedno z najkrajších, ak nie najkrajšie z hlavných miest v Európe. Nenadarmo sa jej hovorí stovežatá Praha, toľko veží ako v tomto meste určite nikde inde nenájdete. Nádherné pamiatky, prechádzky krásnymi starými uličkami a okolo Vltavy sú nádherné a preto sa to tu aj hemží množstvom zahraničných turistov. Čo by si nikto nemal v Prahe nechať ujsť je Orloj. Každý deň o 12:00 sa v okienkach nad ciferníkom objavuje 12 apoštolov. Nie sú to síce už pôvodné sochy apoštolov, keďže tie zhoreli pri požiari, ale sochy vytvorené po roku 1945. Každý deň na to aby si mohli toto divadlo pozrieť čakajú pod Orlojom stovky turistov.

orloj

Ďalším miestom, ktoré treba v Prahe vidieť je Karlov most cez Vltavu, vyzdobený nádhernými sochami. Tento most spája Staré Mesto s Malou Stranou. Most je doplnený troma vežami.

Ďalšie pamätihodnosti, ktoré by si nemal nechať nikto kto navštívi Prahu ujsť sú Pražský hrad, Staromestké námestie, Václavské námestie, Vyšehrad, Petřín, Katedrála Sv. Víta, Zlatá ulička ktorá sa nachádza neďaleko Pražského hradu a je tam dom, v ktorom býval Franz Kafka. Zažijete tak veľmi príjemnú prechádzku v čase.

Turecko s deťmi

Čoraz obľúbenejšou destináciou pre rodiny s deťmi sa stáva Turecko. Turci sú čo sa týka cestovného ruchu veľmi šikovný a vedia ako na to, aby prilákali čo najviac turistov. Hotely majú vybudované na úrovni a prispôsobené tak ako dospelým tak aj malým deťom. Od detských bazénov s tobogánmi, detského klubu, klubu pre juniorov až po oddelenú časť v jedálni pre deti s ich vlastným výberom obľúbených jedál vedia tieto hotely ponúknuť všetko, čo rodina s deťmi naozaj potrebuje. Služby sú naozaj na vysokej úrovni, samozrejme závisí od toho, koľko hviezdičiek ten konkrétny hotel má.

turecko

To v čom sú Turci naozaj dobrí sú all inclusive programy. Sú čoraz populárnejšie a hlavne pre rodiny s deťmi aj veľmi výhodné. Každý kto má deti vie ako to chodí, že dieťa neustále niečo pýta, takže pobyt, kde máte všetko už zahrnuté v cene sa vám môže len a len vyplatiť.

Ďalšou výhodou Turecka sú naozaj krásne piesočnaté pláže od výmyslu sveta. Nájdete tu pláže len s čistým pieskom, premiešané so štrkom, ale aj také, kde je piesok a len kúsok pri vchode do mora kde sú kamienky. Pláže sú veľmi vhodné pre deti, keďže na nich nájdete dlho plytkú vodu, a hlavne je dostatočne teplá aj pre najmenšie deti.

Cesta do neznáma

thajskoV posledné dni intenzívne premýšľam a pohrávam sa s myšlienkou, že si spravím dovolenku vo vzdialenej destinácií ako je juhovýchodná Ázia. Lákajú ma krajiny ako Thajsko, Vietnam alebo Kambodža. Prečo práve tieto krajiny? Nuž, je to predsa len pre nás poriadna exotika, niečo znateľne odlišné od bežných dovoleniek pre našinca – Chorvátsko, Bulharsko alebo povedzme Taliansko. Mám známeho, ktorý bol v Kambodži a stále mi to spomína, aký je tam život iný a že to treba proste zažiť. Preto premýšľam, že sa predsa len rozhýbem a pôjdem tam, nech to môžem zhodnotiť sama. Peniaze si chcem požičať od Ferratum, keďže samotná letenka nie je práve najlacnejšia. No akonáhle dorazíte do danej destinácie, tak máte vyhraté – všetko je pre našinca veľmi lacné, je to približne ako keď Nemec zavíta na Slovensko. I keď to je diskutabilné, keďže ceny tovarov sú u nás niekedy ešte vyššie ako v Nemecku, čo ale nie je prípad Thajska.

Prechádzať sa po krásnych plážiach, vychutnávať si perfektné počasie (ak neprídete v období dažďov), intenzívnejšie slnko vďaka bližšej polohe k rovníku a iné veci, ktoré robia tento kút sveta neodolateľným. Tak čo, premýšľate nad takouto dovolenkou aj Vy? Alebo ste tam už zavítali? 🙂

Lana Del Rey Ala Liek Na Dušu

Lana Del Rey

Zrodená americká hviezda. Aj tak by sa dalo povedať, ale to by sme si klamali. Ani ona to nemala v živote najľahšie. V mladom veku si prešla závislosťou na alkohole. Istú dobu bývala v karavane. Áno, dcéra známeho multimilionára Róberta Granta. Sklamaná z lásky, stále závislá na alkohole, nemala kam ísť. A predsa skúsila. Začala editovať svoje vlastné videoklipy a postupne ich pridávať na uTube. Vďaka čomu sa viac zviditeľnila.

Jedno z jej najznámejších videí, ktoré sama editovala Vám sem  upload-nem. 🙂

A prečo sa vlastne venujem Lane v tomto článku? 🙂 V poslednej dobe je ona môj liek na dušu. Milujem jej božské texty (Niekedy sa pri nich dobre plače, naozaj :D. A to Vám poviem, že nie som jediná :D). Veľakrát sa sama nájdem v nich. Aj táto žena musela začať z ničoho. Mala sen spievať a podarilo sa jej to. V hudobnej branži a medzi ženskými fanúšičkami je momentálne veľmi populárna. Naša mladá, rodená New York-čanka – LANA DEL REY 🙂 Uznajte predsa je len božská, nielen svojim dokonalým lookom (či je naozaj jej to sa nikdy nedozvieme, povráva sa kadečo, ona si však stojí za svojim 🙂 ), ale tak dokonalými depresívnymi textami a hlasom. Už len dúfať, že jej sláva neuškodí….

Na záver moja dve obľúbené 🙂

Niektorí ľudia chcú byť spolu a nemôžu.

Láska.

film: Now Is Good, 2012, UK

……a niektorí naopak môžu byť spolu a nechcú.

Moments, my life is a series of moments. Each one a journey to the end. Let them go.

Toto som si zobrala z jedného filmu, ktorý som videla za posledné obdobie. Zaradila som ho k mojím obľúbeným. Je pravda, že som ho pozerala trošku smutná, takže emócie nešli bokom. Zanechal vo mne stopu. Donedávna som si myslela, že láska (ne)existuje a že sa (ne)dokáže preniesť nielen cez hory, ale aj oceán. Verila som, splnilo sa. Avšak, ako je aj vyššie spomenuté, sú to len momenty, ktoré majú svoj koniec. Viem, že v živote sú oveľa horšie veci, tak ako aj v tomto filme, Tessa mala rakovinu. Každým novým dňom odpočítavala svoje zostávajúce roky, mesiace, týždne, dni, hodiny, minúty… Chlapec pri nej vždy stál, dokazoval jej to aj napriek tomu, že vedel, že už nemá veľa času. Častokrát som sa našla v ich príbehoch. Prežili spolu veľa krásneho, mali množstvo zážitkov, momentov… Ale bohužiaľ osud to zariadil inak. Tessa zomrela…

Niekedy sa veľakrát pýtam, prečo ľudia nechcú bojovať aj v skutočnosti.

Dvaja ľudia môžu byť spolu šťastní a len obyčajné kilometre im to prekazia.

Postavu Tessy vo filme stvárnila

Dakota Fanning

Herečka

Narodená v roku 1994 v Georgia, USA.

Momentálne je najmladšou osobou, ktorá je nominovaná na cenu Screen Actors Guild. Poznať ju môžte aj z Twilight-u. (nevidela som to, takže neviem Vám povedať, akú postavu tam stvárnila 🙂 )

Official trailer: Now is Good

Ellie Goulding- I know you care

Zážitky z lietania. To nemá hocikto.

Poznáte ten pocit, keď sa niekam chystáte letecky a práve ukazujú v televízore samé katastrofy, zahŕňajúc aj tie letecké? Neviem ako vy, ale ja som to vždy brala tak športovejšie. Čo sa mi má stať, tak sa stane aj pred domom na ulici. Môj prvý let bol plný očakávanie, obávala som s len minimálne. Avšak mám pocit, že časom to ide do horšieho a moje obavy sa len stupňujú. Každým letom sa mi prihodilo niečo zvláštne a neočakávané, preto veľakrát pri preletoch rôznymi krajinami už premýšlam v štýle, čo keď…
          Do pár bodov som zhrnula moje zážitky z lietania, tak nech sa páči, čítajte. Samozrejme, lietam stále a aj dlho ešte budem. 🙂
cc644c206cb1000994b630ab2e704128

Stres

1. Najhoršia turbulencia: Keď sme vylietali z letiska v New Yersey. Lietadlo sa začalo tak hýbať do strán, že uvažovala som, či sa letušky neopýtam, či je všetko v pohode.
2. Najdlhšie čakanie pred vstupom do krajiny: 3 hodiny čakania na letisku JFK v New York-u, prísne americké kontroly.
3. Nechceli ma pustiť na Slovensko, vraj to nie je môj OP. Ešte, že som mala so sebou aj vodičský preukaz.

4. Na nórskom letisku pred letom nikto nekontroloval doklady, nikomu. Trošku zaskočená. Potom v Bratislave čakali pri lietadle policajti a zobrali nejakého po-čierneho. Možno terorista. 😀

5. Smrad v lietadle (nejaká pohonná látka) pred štartom lietadla. Je to bežné, ale aj tak som sedela tŕpnuc, či náhodou každú chvíľku nevybuchneme.

6. Letuška mi začala rozprávať niečo po nórsky. Po upozornení mi to preložila do angličtiny. “V prípade nehody musíte otvoriť exit bez vyzvania inej osoby,….” Vtedy som akurát sedela pri exite. A zase sama 😀 Ďalej som už len rozmýšľala, pod ktorú sedačku sa schúlim ak sa naozaj niečo stane.

7. A na záver otravný ujo, ktorý sa ma snažil zbaliť na hamburger za 12 ečok. Samozrejme sa mu to nepodarilo a mohla som pokračovať v čítaní obľúbeného časopisu.
 Tu si môžte nájsť najlepšie letecké spojenie 🙂 a tu pozrieť koľko lietadiel práve  letí 😛